קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי פועלת לקידום יוצרי ויוצרות קולנוע לאורך השנה. הפעילות של הקרן תלויה רבות בשיתוף הפעולה המתמשך עם תעשיית הקולנוע בישראל ובעולם.

תרומתכם.ן תסייע לקופרו להרחיב את פעילותנו בהפצת סיפורים מישראל ברחבי העולם ולהגדיל את מעגל היוצרים.ות בהם.ן נוכל לתמוך. תרומה בכל סכום תתקבל בברכה. התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, קבלה תשלח בהתאם.

לתרומה כספית >>

אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף אלינו כמתנדבים.ות במגוון האירועים שהקרן מפיקה. להתנדבות ניתן לשלוח לנו מייל ל: info@copro.co.il או למלא פרטים בטופס יצירת קשר בעמוד צור קשר ונחזור אליכם.ן

Impact Partners

בניגוד לחלק גדול מהקרנות קרן Impact Partners אינה קרן ציבורית אלא קרן המתבססת על כספי משקיעים ונדבנים פרטיים.

הגוף מממן סרטים תיעודיים בלבד מכל מדינה בעולם ובכל שלב הפקה. אין צורך להוכיח ניסיון קודם, מה שאומר שסטודנטים יכולים גם לנסות ולהגיש בקשות למימון סרטיהם. הדרישה המרכזית של הקרן היא שלפחות יהיה טריילר לסרט ושהמוצר המוגמר יהיה סרט באורך מלא.

כל ההגשות נעשות דרך האינטרנט והאתר הרשמי של הקרן הוא מקום נהדר להתחיל את התהליך.

נראה כי הקרן בוחרת בקפידה את הפרויקטים שלה ולא בכדי, חלק גדול מהפרויקטים הם סרטים זוכי פרסים וחביבי פסטיבלים.

גם הקולנוע הישראלי מקבל ייצוג ותמיכה בקרן הזו: בשנת 2013 תמכה הקרן בסרטן של הילה מדליה ושוש שלם "לכודים ברשת". בשנת 2015 בסרטה של מור לושי "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים

Ford Foundation

קרן שהוקמה בשנת 1936 ואינה עוסקת אך ורק במימון סרטים אלא מפנה חלק גדול מהתקציבים שלה לקידום מטרות חינוך ואחווה בינלאומית.

לקרן פורד ישנה מחלקת שנוסדה בשנת 2011 הנקראת Just Films וכשמה כן היא – מימון סרטי תיעודה העוסקים בזכויות אדם והזכות של כל אחד להיות אדם חופשי. נכון לכתיבת שורות אלו, התקציב לסרטים הוא עד סוף 2016 כשעדיין לא ידוע מה יהיה המשך דרכה, יש להתעדכן באתר הרשמי של הקרן.

הקרן עובדת בשיטת האזורים (Regions, יש לה סניפים ומשרדים ברחבי העולם, בדרך כלל במדינות מתפתחות (למשל הסניף הקרוב ביותר לישראל הוא במצרים, בקהיר) ועל המפיקים להוכיח שהפרויקט שלהם רלוונטי לפעולתו של אחד המשרדים האזוריים.

בשנים האחרונות לא נמצאה עדות על תמיכה של הקרן בסרטים ישראלים

Cinereach

קרן גדולה גמישה ומגוונת התומכת בסרטי עלילה וסרטים תיעודיים מכל העולם בכל שלבי ההפקה. בכל שנה נתמכים בין 10 ל-15 פרויקטים שונים. הקרן הוקמה בשנת 2006 על ידי קבוצה של יזמים ופילנתרופים ופועלת בשיתוף פעולה עם מכון סאנדאנס.

על פי הצהרת הכוונות של הקרן, התמיכה היא בעיקר על סיפור טוב ולא כל כך חשוב המסר או השפה הקולנועית. יועדפו רעיונות שיכולים לעורר הד במדינות רבות וסרטים שהקרנתם מעוררת ומזמינה דיון והעלאת שאלות.

הקרן היא קרן מסורתית במהותה ועל כן תומכת בסרטים המיועדים להקרנה בקולנוע (לא פרויקטים טלוויזיוניים או סרטים המיועדים להפצת אינטרנט). כמו כן, הקרן לא תתמוך בסרטים שאורכם הוא פחות מ-70 דקות.

עד שנת 2012 הקרן פתחה את שעריה להצעות ובקשות תמיכה, אולם מאז היא בוחרת את הפרויקטים שהיא תומכת בהם באופן עצמאי. משנת 2016 מבקשת הקרן לחזור למגמת "במה פתוחה" לכולם, אולם נכון לכתיבת שורות אלו, זה עדיין לא קרה. ניתן להירשם באתר לניוזלטר של הקרן ולקבל עדכונים לתיבת הדואר האלקטרוני.

בשנים האחרונות נתמכו לא מעט סרטים ישראלים: בשנת 2012 תמכה הקרן בסרטה של רמה בורשטיין, "למלא את החלל". בשנת 2014 בסרט "אפס ביחסי אנוש" של הבימאית טליה לביא ובשנת 2015  בסרטו של עידו הר, "פרינסס שאו

Catapult Film Fund

קרן שהוקמה בשנת 2010 ומתמקדת בתמיכה בסרטי תעודה. הקרן החלה כיוזמה של ליזה צ'אנוף ובניהולם של בוני כהן, יוצרת תיעודית מסן פרנסיסקו וג'ון שנק.

הקרן אינה תומכת בסכומים גדולים, בדרך כלל הסכומים נעים בין 5,000 דולרים ל-20 אלף דולר, וזאת רק כדי לתת ליוצרים או להפקה את הדחיפה הראשונה בניסיונות גיוס הכספים והנעת גלגלי ההפקה.

הקרן אינה מתמקדת רק ביוצרים אמריקאים, אלא מעניקה אפשרות ליוצרים מכל העולם להגיש בקשה, עם זאת, הקרן תיתן מימון רק לגוף שיש לו מעמד של עמותה רשומה בארצות הברית (לצורכי מס), כך שקרוב לוודאי שמי שמגיש בקשה לקרן, כדאי שיעשה זאת עם Fiscal Sponsor.

כמו כן, הקרן דורשת כי חלק גדול מאנשי הצוות של הסרט כן יהיו אמריקאים.

Northern Film + Media

קרן מקומית לאזור צפון מזרח אנגליה, שנתמכת על ידי המועצה הבריטית לקולנוע (ה- BFI). רוב התמיכה של הקרן הוא בפרויקטים של ניו מדיה, משחקים אינטראקטיביים אולם יש גם תמיכה יפה בפרויקטים טלוויזיוניים וקולנועיים.

השיקול המרכזי של הקרן לתמיכה בפרויקט, כמו חלק גדול מהקרנות, הוא תרומת הפרויקט לכלכלה המקומית. עם זאת הפרויקטים הנבחרים הם כאלה שיש בהם חדשנות ויצירתיות.

הקרן משקיעה גם כספים בפיתוח פרויקטים דרך שיתופי פעולה, למשל עם ערוצי הטלוויזיה הבריטים (ערוץ 4 או ה-BBC) ופסטיבל שפילד לסרטי תיעודה.

מאז שנת 2010 יש לישראל הסכם קו פרודוקציה עם בריטניה שמאפשר שיתוף פעולה ביתר קלות בהתחשב בשיקול דעת מקומי, אם של מנהל הקרן ואם של המועצה הבריטית, התנאי הוא, כמובן, יצירת שיתוף פעולה שיתאים לתקנון הקרן.

FIP FILM INVESTIMENTI PIEMONTE

קרן קולנוע מקומית למחוז פיימנוטה שבצפון איטליה שהוקמה בשנת 2009. הקרן מיועדת לסרטים עלילתיים בלבד ותומכת בקו-פרודוקציות עם פוטנציאל כלכלי מובהק.

חלק מדרישות הקרן הן שכל תקציב התמיכה יוצאו בפיימנוטה, אם בצורת השכרת ציוד, או תשלום על שירותים (בתי מלון, מסעדות, השכרת אתרי צילום) או במשכורות לאנשי צוות מקומיים.

הקרן תומכת בדרך כלל בכחמישה סרטים בשנה. במקרה של במאי שזהו סרטו הראשון או השני, סכום התמיכה יורד משמעותית.

במידה ואתם מגישים בקשה לקרן, עליכם לפרט איך אתם מתכוונים להוציא את הכסף באזור מחוז פיימנוטה. קיום של הסכמי הפצה מקומיים ומפיקים מקומיים עשוי לעזור לקבל את התמיכה.

כמו כן כדאי לוודא ולקרוא את הסכם שיתוף הפעולה בתחום הקולנוע שיש בין ישראל ואיטליה ולברר אם אתם עומדים בקריטריונים שלו

Film Fonds Wien

קרן ציבורית במימון עיריית וינה הקיימת מאז שנת 1992 ותומכת באירועי תרבות שונים בהם גם תיאטרון וקולנוע. הקרן תומכת בכ-60 סרטים מרחבי העולם מדי בשנה. הז'אנרים הנתמכים הם עלילתי באורך מלא (לפחות 70 דקות), תיעודי (לפחות באורך של 59 דקות), אנימציה ודרמות טלוויזיה.

במקרים של קו-פרודוקציות, על ההפקה להגיש בקשה יחד עם מפיק אוסטרי (בלי הפקה אוסטרית אין טעם להגיש בקשות) והקרן תספק לא יותר מ-50% מחלקו של המפיק האוסטרי. מה שכן, כל התמיכה של הקרן חייבת להיות מושקעת בווינה, אם בהשכרת ציוד או בתשלום משכורות לאנשי וינה העובדים בהפקה.

הקרן מחפשת לעודד שונות וסרטים אשר יראו את הייחוד התרבותי המקומי ולכן יינתנו עדיפות לסרטים העוסקים בווינה.

יש לציין כי האתר של הקרן אינו מאוד נגיש וכדי להבינו יש להצטייד בגרמנית רהוטה

דילוג לתוכן