קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי פועלת לקידום יוצרי ויוצרות קולנוע לאורך השנה. הפעילות של הקרן תלויה רבות בשיתוף הפעולה המתמשך עם תעשיית הקולנוע בישראל ובעולם.

תרומתכם.ן תסייע לקופרו להרחיב את פעילותנו בהפצת סיפורים מישראל ברחבי העולם ולהגדיל את מעגל היוצרים.ות בהם.ן נוכל לתמוך. תרומה בכל סכום תתקבל בברכה. התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, קבלה תשלח בהתאם.

לתרומה כספית >>

אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף אלינו כמתנדבים.ות במגוון האירועים שהקרן מפיקה. להתנדבות ניתן לשלוח לנו מייל ל: info@copro.co.il או למלא פרטים בטופס יצירת קשר בעמוד צור קשר ונחזור אליכם.ן

World Cinema Fund

קרן שהוקמה ב-2004 על ידי פסטיבל ברלין והקרן הפדרלית הגרמנית לתרבות במטרה לעודד סרטים ממדינות מתפתחות, בהם גם מדינות מן המזרח התיכון. עם השנים הצטרפו למיזם שותפים נוספים כמכון גתה ודויטשה וולה.
הקרן תומכת בסרטים באורך מלא בלבד, עלילתיים ותיעודיים. כדי להיות קבילים לקבלת תמיכה מן הקרן יש ליצור שותפות עם חברת הפקה או הפצה גרמנית. ניתן ליצור שותפות כזו אחרי שהפרויקט עבר שלב והומלץ לתמיכה.
הקרן שואפת להביא את הסרטים הנתמכים לבתי הקולנוע בגרמניה ואפילו תעזור בהפצת הסרט. נכון לשנת 2016, התמיכה המקסימלית בפרויקט עמדה על 80,000 יורו.
בשנים האחרונות לא נרשמה תמיכה בסרטים ישראלים, אם כי הקרן תמכה בכמה יצירות מקומיות כמו: "עג'מי" של ירון שמיר וסכנדר קובטי (2009), "שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ (2011) ו"הנותנת" של הגר בן אשר (2012).

Wallimage Coproductions

קרן מקומית למחוז וואלוניה בבלגיה אשר הוקמה ב-2001. חלק גדול מתקציב הקרן מוקדש לפרויקטים המופקים במחוז וואלוניה ותקציב נוסף לפרויקטים המופקים בבריסל.
אחת המטרות המובהקות של הקרן, היא תמיכה בקו-פרודוקציות בכל סגנון קולנועי – עלילתי, תיעודי, אנימציה, ניו מדיה ואפילו סדרות טלוויזיה. עם זאת, הקרן לא תתמוך בסרטים אשר מעודדים אלימות או גזענות, בפרסומות או תכניות טלוויזיה חדשותיות.
ניתן להגיש בקשה, אם כי על חברת ההפקה להראות כי יש לה לפחות 30 אחוז מהתקציב הכולל של הפרויקט. כמו כן, על החברה להתחייב להוציא לפחות 250,000 יורו בהשכרת ציוד והוצאות במחוז וואלוניה.
קיימים שני מסלולים לתמיכה: הלוואה ומתן אחוזי בעלות על הסרט לקרן. תנאי סף הוא היותו של המפיק מקומי ופעיל בבלגיה במשך לפחות שנה. כמו כן על בעלי התפקידים הראשיים להיות בלגים. ניתן "לשחק" מעט עם החוקים, אבל מרווח הפעולה אינו גדול.
תקציב הקרן עומד על 5 מיליון יורו וניתן להגיש בקשה לתמיכה עד סכום של 400,000 יורו המורכבים מהלוואה או ממענק תמורת אחוזים.
הפרמטרים לתמיכה בסרט נובעים ממספר משתנים. מעבר לאיכותו האומנותית יש להוכיח כי הקרן תוכל להרוויח לפחות 12 אחוז מהשקעתה בחזרה, וכי חלק גדול מהסכום שיתקבל מהקרן יילך על העסקת אנשי צוות (ולא, למשל, על תשלום לשחקנית ראשית).
מעט מאוד קו-פרודוקציות ישראליות נתמכו על ידי הקרן בשנים האחרונות, אם בגלל שמפיקים לא הכירו ולא הגישו פרויקטים או אם בגלל שהם לא עמדו בתנאי הסף. הסרט האחרון שנתמך על ידי הקרן ובוים על ידי במאי ישראלי היה "כנס העתידנים" של ארי פולמן משנת 2013

Vlaams Audiovisueel Fonds

קרן קולנוע אשר הוקמה בשנת 2002 על ידיד הממשל הפלמי ומרכזה בבריסל. מטרת הקרן העיקרית היא יצירת קו-פרודוקציות בינלאומיות.
הקרן תומכת בסרטים מכל הסוגים, ארוכים וקצרים, סרטים עלילתיים, תיעודיים, סרטי אנימציה, וסרטים אקספרימנטליים. בשנים האחרונות נכנסה הקרן גם לתמיכות בסדרות טלוויזיה ובמשחקי מחשב. התמיכה כוללת את כל שלבי ההפקה, מפיתוח תסריט, דרך הצילומים ועד לשלבי העריכה והסאונד.
כדי להגיש בקשת תמיכה יש להראות כי לפחות 50 אחוז מתקציב הסרט כבר גויס לפרויקט

The Rockefeller Foundation

קרן שהוקמה בשנת 1913 ותומכת בפרויקטים שהם לאו דווקא קולנועיים. חלק גדול מהון הקרן היום הוא מחברות מסחריות שונות מארצות הברית.
הקרן אינה מגבילה הגשות במועדים, או ארץ מוצא של המפיק או ההפקה ואפילו אינה מגבילה את היוצרים בשלבי הפקה. מבחינת הקרן, כל עוד הסרט תואם את הייעוד שלה (שיפור חיי האדם ברחבי העולם) ומדובר בסרט תיעודי. הוא קביל להגשה.
הקרן מחפשת דרכים לשינוי המציאות, אם בפרויקטים קולנועיים ואם בפרויקטים חברתיים אחרים.
על כן, התחרות היא מאוד גדולה, ואכן התמיכה בסרטי קולנוע ירדה בשנים האחרונות.
בכדי להחליט אם להגיש בקשה לתמיכה בפרויקט מומלץ מאוד להיכנס לאתר הקרן ולעבור על הפרויקטים שבהם הם תומכים. כוונות הקרן המדוייקות משתנות מעת לעת, בהתאם לשינויים הגלובאליים – אקולוגיה / נגישות לטכנולוגיה / לרפואה וגם, כמובן, תרבות

TFI Sloan Filmmaker Fund

קרן המקושרת לפסטיבל טרייבקה ולמכון טרייבקה, המתמחה בעיקר בתמיכה בסרטים עלילתיים העוסקים במדע וטכנולוגיה.
התמיכה בפרויקטים פתוחה ללא כל מגבלה ליוצרים מכל העולם ולסרטים בכל שלבי ההפקה (כמובן בתנאי שהסרט עונה לזיקה של הקרן, ועוסק בעולם הטכנולוגיה). כמות הפרויקטים הנתמכים בשנה משתנה אולם מדובר על כמות קטנה יחסית של בין 2 ל-6 סרטים.
הקרן עצמה, שהוקמה בשנת 1934 על ידי אלפרד סלואן, אז בכיר בג'נרל מוטורס, תומכת בפרויקטים גם בתחום התיאטרון, הספרות וכמובן, האינטרנט. השותפות עם מכון טרייבקה ממוקדת בתחום הקולנוע. במסגרת שיתוף הפעולה, הפסטיבל מספק את הייעוץ האומנותי ואת הפיקוח האדמיניסטרטיבי לפרוייקטים הנתמכים. הזוכים במענקי הקרן חייבים להשתתף במפגשים מקצועיים ולעבור הנחייה על ידי נציגי הקרן.
הסרטים הנתמכים הם סרטים באורך מלא (מעל 70 דקות) וצריכים לעסוק במפגש של מדע וטכנולוגיה עם חיי היום יום. כמו כן, ניתן להגיש בקשות במידה וישנם סרטים העוסקים בחייהם של מדענים מסוגים שונים. הקרן תעניק תמיכה גם לסרטים אשר מנסים להמציא שפה קולנועית חדשה, אם כי, הנתונים והמידע שניתנים בסרט חייבים להיות מדוייקים.

Gucci Tribeca Documentary Fund

קרן נוספת של מכון טרייבקה. הקרן נותנת מענקי השלמה לסרטים תיעודיים אשר נמצאים בשלבים האחרונים של ההפקה (שלבי הפוסט פרודקשין). הקרן מתעסקת בסרטים העוסקים בזכויות האדם, צדק חברתי ונושאים חברתיים כלל עולמיים. כל הסרטים הנתמכים על ידי הקרן הם סרטי תעודה באורך מלא.
כמו כן, הקרן מעניקה תקציבים ל 4 בימאים בשנה שסרטיהם עוסקים בהעצמה נשית או בחיי בני נוער/ילדים ברחבי העולם. בין השיקולים של הקרן לתמיכה נמצאים הפוטנציאל להצלחה בפסטיבלים, הסיכוי להקרנה בבתי קולנוע ומידת ההתאמה של הנושא אל הקהל האמריקאי.
בשנת 2015 הוגשו כ-500 פרויקטים מ-50 מדינות ונתנו מענקים ל 10 פרויקטים, בהם לסרטה של העיתונאית, מאיה זינשטיין, "טהורה לעד" שסקר את תופעת אוהדי מועדון הספורט ביתר

TFI New Media Fund

קרן לפרויקטים אינטראקטיביים וטרנס-מדיה בתחום התיעודי חברתי.
גם קרן זו היא חלק ממכון טרייבקה והיא תומכת בפרויקטים העושים שימוש במשחקים, אפליקציות, וידאו ואתרים אינטראקטיביים על מנת להגיע למעורבות קהל גבוהה יותר. הקרן תומכת בסרטים תיעודיים בלבד.

הקרן מפנה את התקציבים לסרטים העוסקים בשוויון זכויות, צדק חברתי ומשתמשת בפלטפורמות הייחודיות להעביר את המסר של הסרט. מדי שנה נתמכים בין 2-4 פרוייקטים בסכומים של בין 50,000-100,000 דולרים.

TFI Documentary Fund

קרן פנימית של מכון טרייבקה. הקרן מעניקה תמיכות של מינימום 10,000$ וניתן להגיש הצעות מכל העולם. הסרט יכול להיות בשלבי הפקה מתקדמים אולם אסור שיהיה מקושר לגוף שידור.

ניתן להגיש את הסרט גם בשלבי עריכה מתקדמים, אולם הקרן דורשת שאורכו הסופי יהיה לפחות כ-70 דקות. יש לקרן קו אומנותי מובהק והיא דורשת שלסרט יהיה גיבור – דמות שתוביל את הסרט ואת הקהל. הם אינם מחפשים סרטי נושא.

בשנים האחרונות חברה הקרן לערוץ הטלוויזיה ESPN ובמסגרת שיתוף הפעולה מעניקה הקרן תמיכה גם לסרטים העוסקים בעולם הספורט.

בשנים האחרונות לא נרשמו סרטים ישראלים שקיבלו תמיכה מהקרן.

The Fledgling Fund

הקרן היא בעצם חלק מעמותה שהוקמה ב- 2005 ומטרתה היא להביא לשינוי חברתי באמצעות תמיכה בסרטי תעודה.

על פי הגדרת הקרן, היא שואפת לשפר את חייהם של יחידים, משפחות וקהילות הנמצאים במצב פגיע על ידי הגברת המודעות לגביהם בעולם הרחב. בין הנושאים הנמצאים על סדר יומה של הקרן נמצאים העצמת נשים, בריאות, ומערכת המשפט האמריקאית.

לקרן יש מסלולים שונים של תמיכה, אולם כל המסלולים האלה תומכים בסרטים אשר כבר סיימו צילומים ונמצאים בשלבים האחרונים של ההפקה, מה שקרוי אצלנו, מענק השלמת הפקה, או מענק פוסט פרודקשין.

הקרן תומכת בפרויקטים מכל העולם אך על הפרויקטים המוגשים יש להשיג שותף עסקי אמריאי שהוא תחת הגדרת Fiscal Sponsor. משמעות הדבר הוא איתור ארגון המוכר כעמותה, שנושא הסרט מתיישב עם מטרותיו.

Sundance Documentary Fund

קרן בינלאומית התומכת בסרטי תעודה והוקמה בשנת 1997 על ידי המיליונר ג'ורג' סורוס על מנת לתמוך בסרטים העוסקים בזכויות האדם. בשנים האחרונות הקרן הועברה לניהול מכון סאנדאנס ומאוחר יותר הצטרפו עוד גופים מסחריים התומכים בקרן (גופים כמו רשת הילטון, טיים וורנר ועוד).

הקרן תמכה בלא מעט יוצרים ישראלים במהלך השנים ואין צורך לייצר קו-פרודוקציות עם מפיקים אמריקאים בכדי לקבל את מימון הקרן. הקרן כן תתמוך בסרטים אשר המסר שלהם הוא קידום עניין זכויות האדם, צדק חברתי וחופש ביטוי ועיסוק. הקרן, למשל, אינה תומכת בסרטים היסטוריים, ביוגרפיים, או בסדרות טלוויזיה.

מספר הפרוייקטים המוגשים מוערך בכ-1800 בשנה מהם נבחרות כ-45 הצעות אשר זוכות לתמיכת הקרן בסכומים שונים. הקרן מקיימת מסלולי תמיכה נפרדים לפיתוח תסריט, הפקה ופוסט פרודקשין.

ב- 2015 קיבל הסרט "פרינסס שואו" של עדו הר תמיכה מהקרן.

דילוג לתוכן