על המסלול

ערוץ הדיגיטל מציג באופן פומבי הצעות לפרויקטים אודיו-ויזואליים העושים שימוש משמעותי במדיה דיגיטלית בפני פאנל משקיעים, מאתרי תוכן ומומחים בינלאומיים וגם מישראל.
בנוסף להצגה הפומבית יתקיימו שיחות ”אחד על אחד” אישיות בין יושבי הפאנל ליוצרים.

המדיה החדשה הינה שפה בהתהוות, הממשיכה לאתגר את השפה הקולנועית המקובלת כיום, ומעמידה ודורשת יכולות יצירתיות מחודשות ”לספר סיפור”. היא מאפשרת ערוץ נוסף לשידור של סרטים, אך גם הרבה מעבר לכך, המדיה החדשה מהווה אמצעי תקשורת העומד בפני עצמו, והוא נבדל מהקולנוע והטלוויזיה. 

כיום ניכרת מגמה עולמית של גופי השידור להשקיע בפרויקטים חוצי פלטפורמות (cross-media) והדרישה ההולכת וגוברת של רשתות השידור העולמיות מהמפיקים היא לספק יצירה בעלת פלטפורמות שידור נרחבות: גרסה מסורתית לטלוויזיה וגרסת מדיה חדשה שתוצג באינטרנט ו/או בסלולר. לפיכך, מומלץ כיום לאמץ קו חשיבה זה בפיתוח פרויקטים הפונים גם לשוק הבינלאומי.

פרויקטים אשר יתקבלו למסלול יוצגו בפיצ’ינג בפני פאנל משקיעים ומאתרי תוכן מהארץ והעולם, במהלך קופרו  - השוק הישראלי הדוקומנטרי.
מו כן, יתקיימו פגישות אישיות בין משקיעים, מפיקים  ומאתרי תוכן לבין היוצרים לצורך שיתופי פעולה וקידום השקעות. 

אילו פרוייקטים כדאי להגיש?

1. אינטראקטיב, קרוס-פלטפורם, מציאות מדומה:

• במאים ומפיקים, וכן יוצרים ואמנים מתחומים מולטי דיסציפלינאריים, מוזמנים להגיש פרויקטים אודיו-ויזואליים (לא מוגבלים באורכם), המיועדים להפקה או הצגה באמצעות המדיה החדשה, אינטרנט, סלולר ו/או פלטפורמות מדיה ניידות. ההגשה פתוחה לז'אנרים מגוונים.
אנו ממליצים ביותר ליוצרים ומפיקים אשר להם פרויקטים תיעודיים בפלטפורמה המסורתית (טלוויזיה, קולנוע) לפתח קונספט מדיה חדשה לפרויקטים ולהגיש הצעותיהם!
זאת, כיון שניכרת כיום מגמה עולמית לדרישה לפרויקטים בעלי פלטפורמות שידור נרחבות, וכן יתרון מכירתי יחסי לפרויקטים של מדיה חדשה, אשר להם גם פורמט מסורתי בעל השקעה של גוף שידור או קרן ציבורית. 

שימו לב - המסלול אינו מוגבל לתוכן תיעודי בלבד. ניתן להגיש פרויקטים בדיוניים.

 

2. סדרות רשת תיעודיות:

קופרו מעודדת גם הגשת סדרות רשת. עם התפתחות פלטפורמות ההפצה האינטרנטיות והשינוי בהרגלי הצפיה רשתות השידור וההפצה הדיגיטליות החלו לממן ולרכוש הפקות מקור בפורמט קצר המתאימות לצפייה אונליין.

יוצרים המעוניינים להגיש סדרות רשת תיעודיות צריכים להראות בהצעה פוטנציאל לעניין בינלאומי ועריכה המותאמת לפורמט שידור אונליין ו/או סושיאל (משך פרקים, תמטיות, ויזואליה וכו').

• יוצרים שהצעתם התקבלה יזכו להציגה בפני משקיעים ומאתרי תוכן מחו”ל ומישראל במהלך שוק הקופרו.

מועד ההגשה לפרויקטים הינו עד 1.2.19

לתשומת לבכם הפרויקטים במסלול הדיגיטל צריכים להציג שני מרכיבים מרכזיים:

1. איכות התוכן
2. ניצול מעניין/מקורי של טכנולוגיה / ניו מדיה

הפרויקטים המוצעים צריכים להיות מותאמים לשידור בניו מדיה ולנצל את המאפיינים המיוחדים של מדיה זו. 

להלן דוגמאות למאפיינים אפשריים:

• אינטראקציה ושילוב קהל בבניה של חומרי הסרט.
• קהילתיות ככלי להעברת סיפור.
• דינאמיות של התוכן.
• שילוב בין סוגי חומרים שונים (טקסט,תמונה, וידאו, סאונד).
• משחקיות כאמצעי להעמקת חוויה וידע.
• זיהוי מקום גיאוגרפי של שידור והקרנה.
• ממשקי צילום וסאונד ניידים.
• העלאה למודעות של ענייני חברה, קהילה, איכות הסביבה וכדומה.
• עריכה מותאמת-רשת

דוגמאות  לפרויקטים דוקומנטריים בדיגיטל

נגישות