קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי פועלת לקידום יוצרי ויוצרות קולנוע לאורך השנה. הפעילות של הקרן תלויה רבות בשיתוף הפעולה המתמשך עם תעשיית הקולנוע בישראל ובעולם.

תרומתכם.ן תסייע לקופרו להרחיב את פעילותנו בהפצת סיפורים מישראל ברחבי העולם ולהגדיל את מעגל היוצרים.ות בהם.ן נוכל לתמוך. תרומה בכל סכום תתקבל בברכה. התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, קבלה תשלח בהתאם.

לתרומה כספית >>

אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף אלינו כמתנדבים.ות במגוון האירועים שהקרן מפיקה. להתנדבות ניתן לשלוח לנו מייל ל: info@copro.co.il או למלא פרטים בטופס יצירת קשר בעמוד צור קשר ונחזור אליכם.ן

The Impact of Editing Pitch-Trailers for Documentaries

 I will try to break down the DOs and DON’Ts of editing a pitch trailer for a documentary film. I will present 3 examples of different approaches to create a powerful pitch trailer

and take a look at, what are the essential elements of the projects, and how was the trailer used in the final presentation to decision makers.

Furthermore, I will briefly run through one case study from a pitch trailer workshop,

to make the participants experience, how a trailer before a workshop can be changed radically by using the same material … and give a much clearer presentation of the film.

Jesper Osmund is an internationally renowned film editor and narrative consultant.
Based in Copenhagen and Buenos Aires, but with the world as his work place.
Jesper started off in fiction, editing several feature and short films
before he began focusing entirely upon international documentaries.

He has now edited more than 100 documentaries.
Many selected by leading festivals like IDFA, Sundance, Berlinale, HotDocs
and have received numerous awards including an International Emmy Award.

Jesper also works as narrative consultant, story editor and directs rough-cut workshops.

 

Click to submit Sign up to 31.08.2021

Jesper Osmund