פעילות קופרו

קופרו – קרן לשיווק סרטי תעודה ואנימציה ע"ר מקדמת ומשווקת סרטי תעודה וסרטי אנימציה ישראלים בעולם ומסייעת גם לפרויקטים דיגיטליים. במהלך השנה פעילותה של קרן קופרו כוללת שוק מדיה בינלאומי בתל אביב לסרטים דוקומנטריים, שוק אנימרקט בירושלים לסרטי אנימציה, 2-3 משלחות מפיקים לחו"ל, פרסום "מדריך הקופרו" המקוון שנמצא באתר קופרו, הכולל רשימת קרנות בינלאומיות לסרטים וייעוץ לגבי פסטיבלים ועוד...
בנוסף, יוזמת הקרן הקרנות סרטי תעודה לקהילות שונות בארץ ובעולם.

  1. השוק הישראלי למדיה דוקומנטרית
    מתקיים מדי שנה בראשית חודש יוני. לשוק מגיעים כ-70 משקיעים בינלאומיים: עורכי תוכן מרשתות שונות ברחבי העולם (BBC, ARTE, ZDF ונוספים),      מפיקים עצמאיים, מנהלי פסטיבלים, קניינים ומנהלי קרנות. במהלך שבוע ימים מציגים היוצרים הישראלים פרוייקטים בעשייה וסרטים גמורים ב 7 מסלולים שונים.
    המסלולים השונים המוצעים ליוצרים/ות:

פיצ'ינג: הצגה פומבית של תסריטים דוקומנטריים בפני משקיעים מחו"ל, המלווה בפגישות אישיות.

ערוץ לשניים: מסלול של פגישות אחד על אחד עם משקיעים ומפיקים מחו"ל . המסלול מיועד לפרויקטים בכל שלב של פיתוח. בשונה ממסלול הפיצ'ינג, מסלול זה רלוונטי גם לפרויקטים "נישתיים" שיכולים לעניין רק חלק מהמשקיעים, ולפרויקטים שאינם מתאימים להצגה פומבית.

דיגיטל: הצגה פומבית של תסריטים דוקומנטריים העושים שימוש משמעותי במדיה דיגיטלית בפני משקיעים מחו"ל, מלווה בפגישות אישיות עם משקיעים ומפיקים.

אינסייד אאוט: מסלול המיועד ליוצרים זרים ממדינות שיש להן אמנת קולנוע עם ישראל. הצגה פומבית של פרויקטים דוקומנטריים בפני גופי השידור, קרנות הקולנוע ומפיקים ישראלים, מלווה בפגישת אישיות לאחר מכן.

ראף קאט: הקרנות סרטים בשלב עריכה מתקדם או סופי בפני קבוצת משקיעים וקניינים מעוניינים מחו"ל .          

דוקושוק: שוק שנתי לסרטים דוקומנטריים מוכנים לרכישה. הסרטים מוצגים לקניינים ולמנהלי פסטיבלים מחו"ל במהלך שוק קופרו ובמהלך השנה במסגרת "דוקומיוניטי" מוצעים להקרנות בקהילה בתשלום ליוצרים ובאישורם.

קופרו קמפוס: פגישות משוב לסטודנטים לקולנוע עם משקיעים ומפיקים מחו"ל

 

  1. אנימרקט - שוק הקופרודוקציות הבינלאומי לאנימציה
    ב 24 באוקטובר 2018 התקיים בסינמטק ירושלים במסגרת AniNation פסטיבל האנימציה הבינלאומי - ירושלים, מינימרקט - פאנל מקצועי בנושא קופרודוקציה באנימציה - מה זה אומר באמת? יוצרים נבחרים, בוגרי הפיצ'ינג בשוק אנימרקט הראשון, סיפרו על חוויית הקופרודוקציה והתהליך שהם והסרט עברו במהלך השנה האחרונה. לתוכניית הפאנל לחצו כאן>>

    במהלך שנת 2019 יתקיים אנימרקט 2 - שוק הקופרודוקציות השני לסרטי אנימציה.

    לאנימרקט הראשון הגיעו 12 מפיקים, אנימטורים, בעלי סטודיו לאנימציה ונציגי קרנות בינלאומיים מצרפת, בלגיה, קנדה, דנמרק, ברזיל ושוויץ. במהלך 3 ימים מציגים יוצרי האנימציה הישראלים פרוייקטים בעשייה וסרטים גמורים ב 4 מסלולים שונים: פיצ'ינג, ערוץ לשניים, סרטים בשלבי הפקה מתקדמים וסרטים מוכנים.

 

  1. משלחות מפיקים לחו"ל
    משלחות לחו"ל הינה יוזמה של קופרו במסגרתה יוצאות משלחות של מפיקים ישראליים לפגוש בכירים מתעשיית הקולנוע בחו”ל ולקחת חלק בשווקים בין לאומיים ובסדנאות מקצועיות. מטרת המשלחות היא לקדם דו -שיח עם מפיקים זרים ועם מנהלי קרנות התומכות באמנות וביצירה, לרקום קשרים עם רשתות טלוויזיה זרות ולהוציא אל הפועל את האֲמנוֹת הקולנועיות שנחתמו בין ישראל לארצות אחרות. לישראל כ 20 הסכמי אמנה עם מדינות מכל העולם.

משלחות בשנים האחרונות: 2013 – משלחת מפיקים לשוק שפילד באנגליה ולשוק דוק לייפציג בגרמניה.2014 - למדימד בספרד, למרסיי ולשוק IFP בניו יורק. 2015 ל-Dok.forum במינכן, גרמניה. 2016 - לפורום הוט דוקס קנדה. 2017 - לשוק FIPA בביאריץ, צרפת ולשוק IFP בניו יורק. 2018 - לשוק FIPA בביאריץ, צרפת.
 

  1. כיתות אומן
    מתקיימות לאורך השנה וגם לקראת הצגת הפרויקטים בפיצ'ינג הפומבי ובמהלך ימי השוק.  סדנאות אומן מונחות על ידי מנטורים מישראל ומחו"ל ובן מקבלים היוצרים כלים על מנת להפוך את הרעיונות שלהם לפרויקטים המתאימים לשווקים ומשקיעים בינלאומיים.

 

  1. דוקוצ'יילד
    קופרו שואפת לקדם ולעודד סוג אחר של טלוויזיה לילדים – טלוויזיה איכותית, אמתית ומעשירה שתהיה זמינה במידה שווה לכל הילדים. אחת לשנתיים קרן קופרו חוברת למכון גתה ת”א ול - Prix Jeunesse גרמניה ומקיימת את דוקוצ’ילד - סדנה לימודית שנושאה הוא תכניות טלוויזיה איכותיות לילדים. בהתבסס על הביקוש ההולך וגדל לתוכניות דוקומנטריות חינוכיות באמצעות האינטרנט/ ניו מדיה, חזון קופרו הוא לסייע ליוצרים ישראליים להציע לערוצי שידור מקומיים וזרים רעיונות לסרטי תעודה לילדים.

 

  1. מדריך הקופרו
    מאז 2003, יוצא "מדריך הקופרו" בו מוצג מידע עדכני והכרחי על קרנות בינלאומיות ודרכי הפצה ומימון עצמאיות העומדות בפניו של כל יוצר. כמו כן מוצגים בו מאמרי נושא רלוונטיים המעשירים את עולם הידע של היוצרים. המדריך מיישר קו עם השינויים הרבים שהתחוללו בתחום הקולנוע בשנים האחרונות בעיקר בעקבות כניסת האפשרויות הדיגיטליות החדשות של מימון המונים והפיכת העולם לנגיש יותר במרחק של לחיצה על עכבר המחשב. העידן הדיגיטלי משנה גם את יחסי הכוחות בין פסטיבלים ובדרך שבה ניתן למכור ולשווק את הסרטים המוכנים. למדריך קופרו 2018 במהדורה דיגיטלית אינטראקטיבית לחצו כאן>

 

  1. דוקומיוניטי
    מיזם של קופרו שבמסגרתו מתקיימות הקרנות סרטים שעוסקים בסוגיות חברתיות בליווי דיון בהשתתפות היוצרות/ים. מטרת תכנית התרומה לקהילה של דוקומיוניטי היא למצוא חיבור רלוונטי בין יוצרי סרטים תיעודיים לבין קבוצות  שונות בחברה, וכך ליצור דו-שיח בין המגזרים השונים. בין הקהילות שלקחו חלק בהקרנות דוקומיוניטי: ילדים בסיכון בתל אביב, קהילת הגיל השלישי בדרום הארץ, נשים דתיות בסמינרים, בני נוער בפנימיות קדם צבאיות, תושבי יפו ונוספים. בחו"ל מתקיימות הקרנות דוקומיניטי בגרמניה, בדנמרק ובארצות נוספות.

 

נגישות