מה היא הגשה נכונה

טיפים להגשה טובה

כתיבת ההגשה

  • כדאי לקחת לתשומת הלב שקוראי הצעתך נחשפים למסה עצומה של הגשות ותכנים טקסטואליים. לכן בחירת הטון וסגנון הניסוח חשובים ביותר.
  • נצלו את הצורך במתן שם לסרט, ככלי נוסף במשיכת תשומת הלב לפרויקט שלכן/ם:

Ikka Vehkalahti, former commissioning editor for YLE TV2 Documentaries in Finland:

“Very often the titles of the films are not clear or not strong enough. If you have a good title it immediately leads you somewhere!”

 

פנייה לקהל צופים בינלאומי

  • נושא הסרט יכול להיות כזה שימשוך קופרודוקציה בינלאומית הרלוונטית למדינות רבות, או לחלופין כזה המתאים לקופרודוקציה עם מדינה ספציפית.
  • בקו-פרודוקציה בינלאומית, הפרויקט מופנה גם לקהל לא ישראלי, לכן צריך הפרויקט לעורר עניין גם בהקשר בינלאומי, שאינו מצריך ידע קודם רב מדי בעניין ההקשר.
  • חשוב לתת דגש על הקונטקסט של הסרט, לתת הסבר לתופעה הרלוונטית אשר הסרט נובע ממנה ו/או דן בה.  
  • מאתגר גם להציע נושאים בין לאומיים כלליים, לא בהכרח בעלי קשר לישראל, אם כי הפרויקט עצמו יכול להיות בעל נקודת מבט ישראלית מעניינת.
  • אם נחוץ ידע קודם רב מדי כדי להבין את הסיטואציה, נציגי הרשתות הבינלאומיות יעדיפו לראות את הסרט המוגמר, לוודא שהוא מובן לצופים בארצם, ולא להתחייב כשותפים קודם לכן.

 

KNOW YOUR SELLING POINT

  • שימו לב שאתם יודעים מה הדבר המרכזי ביותר בפרויקט שלכם שמשכנע ומעניין בעיניו של משקיע עתידי ושההגשה שלכם תומכת במהותו של התסריט שלכם.

Tue Steen Müller, former Founding Director of the EDN (European Documentary Network):

“What is your selling point? What is the most important in your topic? Is it a character? Is it the story? Is it you? “

חומרים ויזואלים

  • חשוב שלסיפורים מצוינים, יהיו גם חומרים ויזואליים לא שגרתיים.
  • הוספת סצנה חזקה או כל חומר ויזואלי אחר אשר תומך בהצעה הכתובה, מומלצת ביותר אך אינה בגדר חובה.
  • במידה והפרויקט נמצא בשלב ראשוני של פיתוח ותחקיר ועדיין אין בידכם חומרים מצולמים, קיימת אפשרות להשתמש באלמנטים שונים אחרים ומגוונים (ארכיון, סטילס, פסקול, גראפיקה, כותרות, וכו').
  • חשוב לציין כי להגשות שתתקבלנה תינתן ההזדמנות וההדרכה לשיפור מהותי של הטריילר לקראת הפרזנטציה הפומבית.

 

שפה קולנועית

  • אנחנו ממליצים לייחס חשיבות גדולה לתאור הסגנון הויזואלי של הסרט בקטגוריה הרלוונטית.
  • ההצעה אמורה להציג לא רק  ”על מה הסרט” אלא גם מהו סגנון הסרט: סגנון צילום ועריכה, אופן השימוש בראיונות, בחומרי  ארכיון, בגרפיקה, בפס קול, וכו'.

 

צוות

  • הפקת סרט בינלאומי מצריך כישורים נוספים מהנדרש בהפקה מקומית.
  • מפיק קריאטיבי וכן בעל יכולות בגיוס כספים, הנו בעל תפקיד מכריע.
  • מומלץ שלפחות אחד מאנשי המפתח בצוות יהיה בעל ניסיון קודם בהפקה בינלאומית.
  • לחילופין, אפשר להיעזר ביועץ תסריט, סוכן או מפיץ.

 

 תקציב

  • המשבר הכלכלי העולמי והשינויים הגדולים במדיה יכתיבו עשיית סרטים בתנאים יותר מאתגרים. סביר שהתקציב הממוצע של סרט  יהיה צנוע מבעבר.
  • בבניית התקציב מומלץ לקחת בחשבון יצירת גרסת מדיה חדשה לפרויקט.
  • במידה וההצעה אכן כוללת פלטפורמת מדיה חדשה, יש לייחד לה סעיף עלויות בנפרד.
  • כדאי לחשוב  על מקורות תקציביים נוספים מעבר לגופי שידור וקרנות קולנוע, כגון CROWDFUNDING  ומשקיעים פרטיים.

 

הנכם מוזמנים לפנות אלינו להתייעצויות נוספות :

pitching@copro.co.il , 03-6850315

 

 

שיהיה בהצלחה!

צוות קופרו

 

accessibility