קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי פועלת לקידום יוצרי ויוצרות קולנוע לאורך השנה. הפעילות של הקרן תלויה רבות בשיתוף הפעולה המתמשך עם תעשיית הקולנוע בישראל ובעולם.

תרומתכם.ן תסייע לקופרו להרחיב את פעילותנו בהפצת סיפורים מישראל ברחבי העולם ולהגדיל את מעגל היוצרים.ות בהם.ן נוכל לתמוך. תרומה בכל סכום תתקבל בברכה. התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, קבלה תשלח בהתאם.

לתרומה כספית >>

אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף אלינו כמתנדבים.ות במגוון האירועים שהקרן מפיקה. להתנדבות ניתן לשלוח לנו מייל ל: info@copro.co.il או למלא פרטים בטופס יצירת קשר בעמוד צור קשר ונחזור אליכם.ן

La Biennale Di Venezia

07.11.2021

מוסד מיתולוגי רב תהילה שמוקדש לציור, מחול, מוסיקה, תיאטרון, אדריכלות ומאז 1932 גם לקולנוע. הפסטיבל שמוכר היום יותר כ"פסטיבל הסרטים הבינלאומי של ונציה" הוא אירוע שנתי שנערך בסוף חודש אוגוסט או תחילת ספטמבר.

רוב הקטגוריות בפסטיבל מיועדות לסרטים עלילתיים והתחרות הרשמית מחייבת שהסרט יוקרן בוונציה בבכורה עולמית. בתחרות הרשמית מוענקים פרס אריה הזהב ואריה הכסף על בימוי ופרס Volpi על משחק.

קטגוריה תחרותית נוספת היא Orizzonti (אופקים) והיא מיועדת לקולנוענים בתחילת דרכם (סרט ראשון או שני) ומחולקים בה שני פרסים. בפסטיבל מוענק גם פרס מפעל חיים לבמאים ואנשי קולנוע יידועי שם. בין הזוכים בשנים האחרונות: ברטרנד טברנייה, ווילאם פרידקין ופרנצ'סקו רוסי.

כמו כן, מוקרנים בפסטיבל סרטי VR.

הפסטיבל מקיים סדנאות לפיתוח הפקה בשם ביאנלה קולג' הנערכות בנפרד מהפסטיבל, במשך עשרה ימים, בחודש ינואר.

במקביל לפסטיבל מתקיים גם שוק סרטים גדול בשם VFM, שעיקר פעילותו היא לקשר בין מפיקים, מפיצים וקניינים. יש בו גם ספריית וידאו לצפייה ישירה.

הקולנוע הישראלי מאוד פופולארי בפסטיבל ואין שנה כמעט בה אין מספר נציגים מקומיים. בין הסרטים שהציגו שם בשנים האחרונות: "לעבור את הקיר" של רמה בורשטיין, "תל אביב על האש" של סאמח זועבי, "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז, שזכה בפרס חבר השופטים, ו-"געגוע" של שבי גביזון, שזכה בפרס חביב הקהל.

דילוג לתוכן